top of page

בעזרת המדע-איך להגיע לגיל הפרישה עם 2 מיליון ש"ח נוספים, ללא קשר לידע בשוק ההון

הכותרת נשמעת קצת מופרכת, אבל בעוד כמה שורות אתם תבינו איך בעזרת שילוב של שתי עובדות פשוטות, שהוכחו באופן מדעי, כל אחד, ובדגש על כל אחד, גם ללא שום רקע או ידע בהשקעות, יכול לצבור רווחים ולצאת לפרישה עם לא פחות מ- 2 מיליון ש"ח הוני או 10,000ש"ח כקצבה פטורה ממס, וכמובן שאפשר גם הרבה יותר.





נוסחה מדעית לצבירת חיסכון - איך זה עובד?


העובדה הראשונה שכדאי להבין כשמדברים על השקעות בשוק ההון היא שהמצרך ההכרחי ביותר עבור המשקיע – הוא הזמן. לאורך השנים, נערכו אלפי מחקרים סטטיסטיים, שעקבו אחר תשואות המדדים בשווקי המניות, והמסקנה הבלתי נמנעת היא שככל שטווח ההשקעה ארוך יותר, כך הסיכוי להפסד יורד ויורד, וכאשר מגיעים לטווחים של 20 שנה ומעלה, הסיכוי להפסד שואף לאפס.


במילים אחרות, יהיה לכם קשה מאוד להפסיד כסף בבורסה לאורך זמן, וזאת כמובן בהנחה שתשקיעו במדדים או בחברות גדולות ומבוססות. אם תכננתם להשקיע בסטארטאפ או מטבעות דיגיטליים שונים שלא בטוח שישרדו לטווח ארוך – אז יצאתם מעולם ההשקעות ועברתם לעולם ההימורים, והנוסחה שתכף נציג בפניכם תהייה חסרת משמעות במקרה זה.


הכוח השני שעובד לטובתכם, ועובד תמיד, זה הכוח של ריבית דריבית, או כפי שאלברט איינשטיין אמר: "ריבית דריבית היא הפלא השמיני בתבל. מי שמבין זאת, מרוויח. מי שלא – משלם" ואם איינשטיין אמר, הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. הקפיצות ברווחים לאורך זמן, כאשר לא נוגעים בכסף ונותנים לו לצבור ריבית על הריבית, יגרמו גם לסכום צנוע לצמוח לכדי חיסכון של ממש.


עכשיו, אחרי שהסברנו מהם שני הכוחות הכי חזקים שעובדים לטובתכם כמשקיעים, נשאר רק לראות כיצד משלבים אותם יחד כדי להגיע לנוסחה מדעית שתייצר לכם סכום כסף גדול נוסף עד לפרישה.


אז מה עושים בפועל?


בשקפים הבאים, אדגים בעזרת שתי דוגמאות פשוטות, חיסכון לאדם בן 30 וחיסכון לאדם בן 40, עם תשואה שנתית של 6% (לקחתי תשואה שמרנית וכפי שנוכחנו לדעת שווקי ההון יודעים לספק תשואה גבוהה בהרבה) עם חיסכון חודשי נמוך. בנוסף, היתרה המוצגת הנה לאחר דמי ניהול ובתוכניות מסויימות ניתן לקבל קצבה פטורה ממס.


דוגמה מס' 1: חוסך בן 30, שמפקיד לתוכנית מדדים סכום של 1,500 ש"ח חודשית.


דוגמה מס' 2: חוסך בן 40, שמפקיד לתוכנית מדדים סכום של 2,800 ש"ח חודשית.



אז למה לא ממהרים לספר לנו על זה?


ראשית, הבנקים הם הגופים המרכזיים לחיסכונות הציבור, ומהסיבה שאינם רשאים לשווק תוכניות שכאלה, גם לא ימליצו על אחת כזו. שנית, גופי ההשקעות הפרטיים רואים במוצר הזה מוצר נחות וזה בעיקר עקב ההכנסות "הקטנות" יחסית שהם מניבים ממנו. אלו הן הסיבות המרכזיות שרוב הציבור לא יודע עד כמה זה פשוט, זול ובעיקר הכרחי לכל אחד מאיתנו שרוצה לפרוש בכבוד בבוא העת.


בעיה נוספת היא הטבע האנושי. רוב האנשים לא מסוגלים "לשבת" בסבלנות מבלי לגעת בכסף ולתת לו לעשות את שלו. רובנו גם לא מסוגלים להתמודד עם התנודתיות שמאפיינת השקעה בבורסה, בטח לא בעיתות משבר בשוק ההון שמגיע אלינו פעם בכמה שנים ועלול לגרום להפסדים של עשרות אחוזים. בנוסף, רובנו חושבים שהבורסה זה מקום להתעשרות בין לילה, ומצפים "להביא את המכה", ולכן נכנסים להשקעה בכל מיני חברות קטנות וספקולוטיביות, אך שוב, אם נהיה פחות עדינים ויותר ישירים, מדובר בעצם על הימור ולא על השקעה מושכלת. וכפי שציינו קודם, מי שאוהב להמר – הנוסחה הזו לא מיועדת עבורו.

למי זה מתאים?

לכל אדם עם שמסוגל להפריש לחיסכון בין 1,000 - 3,000 ש"ח ורצוי שיהיה מתחת לגיל 45, כמובן שככל שתשכילו להתחיל לחסוך בגיל צעיר יותר, כך הסכום שתצטרכו להפריש לחיסכון החודשי יהיה קטן משמעותית ועדיים להניב את אותן התוצאות. צריך להבין שלא מדובר בחיסכון לאלפיון העליון אלא חיסכון פשוט למעמד הביניים שישפר את חיי הגיל השלישי בצורה דרמטית.

חשוב לזכור!

זמן * סכום חודשי קבוע + סבלנות = חיסכון מדהים בגיל פרישה ללא מאמץ או ידע

לכל שאלה או הבהרה, אנו נשמח כמובן לעמוד לרשותכם. צרו איתנו קשר עוד היום כדי שנוכל לבחון יחד איתכם את האופציה הטובה והנכונה ביותר עבורכם.

האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ/שיווק פנסיוני ו/או תחליף ליעוץ/שיווק כאמור המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכן אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות בקרנות ו/או ניירות ערך. אין באמור לעיל התחייבות להשגת תשואה כלשהי.




bottom of page