top of page

שיניתם סטטוס בחייכם? התחתנתם? נולד לכם ילד? כיצד זה משפיע על קרן הפנסיה והביטוחים שלכם


חתונה


אחד הרגעים החשובים והמרגשים ביותר בחייו של כל זוג הוא יום החתונה. כדאי שתדעו כי לאירוע זה יש משמעות גם בכל הקשור למוצרי הביטוח והפנסיה שברשותכם. מרגע האירוע אתם הופכים משני יחידים לתא משפחתי אחד שמתנהל פיננסית והאחריות מתחלקת בין שני בני הזוג.


נחלק את ההשפעות לפי כל אחד מהמוצרים:


  • פנסיה

אם עד היום יכולתם להתנהל בלי קרן פנסיה, כעת, לאחר החתונה וההחלטה שלכם לחיות יחד, אתם כבר לא לבד, וחשוב לבטח את עצמכם לעתיד כאשר תגיעו לגיל זקנה כמקשה אחת. נקודות עיקריות שיש להתייחס אליהן בהקשרים אלו הן הסכום החודשי שתקבלו מהקרן הפנסיה ביום פרישתכם מהעבודה, ובמקרה של פטירה מי יהיו המוטבים שיקבלו אותו.

כאשר אדם פותח קרן פנסיה בהיותו רווק, מצויין בקרן כי אין לו אשה וילדים ולרוב לא יפרישו עבורו לפנסיית שארים. יש ליידע את המתכנן הפיננסי שלכם על שינוי הסטטוס.



  • קרן השתלמות

לא משנה אם אתם שכירים או עצמאיים, אפיק מצויין לחסכון הוא קרן ההשתלמות כאשר לאחר 6 שנות ותק, הסכום בקרן הופך להיות נזיל ופטור ממס (ע"פ התקנות שנקבעו ע"י משרד האוצר). במידה ואתם שכירים והמעביד מפריש עבורכם בכל חודש סכום לקרן, כדאי שתוודאו כי אתם מפקידים את המקסימום האפשרי על פי חוק (1,571 ש"ח בחודש). אם הנכם עצמאים, מומלץ מאוד לפתוח קרן השתלמות, להפקיד את המקסימום ע"פ חוקי האוצר ולהינות מהטבות המס הגלומות במוצר.



  • ביטוח בריאות

במידה ואתם מחזיקים ביטוח בריאות ממקום העבודה (ביטוח קולקטיב) או שרכשתם פוליסה באופן פרטי, מומלץ להוסיף את בן או בת הזוג. במידה ואין לכם ביטוח פרטי, רצוי לרכוש פוליסה שתכסה את שניכם במקרים של מחלות קשות, ניתוחים, תרופות שאינן בסל הבריאות ואפשרויות נוספות שמציעות פוליסות ביטוחי הבריאות.


  • ביטוח חיים

מעבר לשבר הגדול שמייצר אובדן אדם קרוב, משפחת המנוח מאבדת מקור הכנסה. ביטוח החיים מעניק שקט כלכלי למשפחה הנותרת לאחר המשבר שנוצר עקב מות אחד מבני המשפחה ועל מנת להמשיך ולדאוג לעתידה. חשוב לבחון רכישת ביטוח חיים שיעניק יציבות למשפחתך לאחר החתונה ובמיוחד לאחר הרחבת המשפחה, זהו נחשב לביטוח זול יחסית ומיועד אך ורק למקרה מוות של אחד מבני המשפחה.



לידה


הרחבתם את המשפחה? מזל טוב. הגיע הזמן לחשוב על הדור הבא. פנסיית שאירים, ביטוח בריאות וחסכונות הם חלק מההיבטים שכדאי לקחת בחשבון.


  • פנסיית שארים

מיד לאחר הלידה עליכם לשנות את תנאי קרן הפנסיה באופן שיכלול את הרך הנולד. במילים אחרות, עליכם להחליט כמה כסף יקבלו הבן או הבת במקרה פטירה תחת סעיף 'פנסיית שארים'. יש לדעת כי בכל קרן פנסיה קיימים מסלולים שונים המחלקים (באחוזים) את התגמול החודשי כאשר יש לקבוע את היחס בין הילדים לבין בת או בן הזוג.


  • חסכון לטווח ארוך

אחת המשימות הראשונות שעליכם לעשות כהורים חדשים או ותיקים היא לתכנן את העתיד הכלכלי של ילדכם. לצד חסכונות לטווח קצר מסוגים שונים, כדאי לחשוב על סוגי חסכון שיממנו את הלימודים באוניברסיטה, הטיול לחו"ל אחרי צבא, החתונה או רכישת הבית הראשון. חברות הביטוח ובתי ההשקעות מציעים כיום מגוון רחב של מכשירים המספקים אפיקי השקעה מצויינים לעתיד כלכלי נכון.


  • ביטוח בריאות

בעת רכישת פוליסה כרווק, או כנשוי ללא ילדים, חשוב לזכור כי לא נרכש כיסוי עבור הילדים. לאחר הלידה, חשוב להוסיף את הילדים לפוליסה שלכם ולדאוג עבורם לביטוח בריאות פרטי מקיף מיום היוולדם. גם במקרה הזה, מדובר על ביטוח זול מאוד ויעיל.


  • ביטוח בריאות לילד

הבריאות היא אחת הדאגות המלוות אותנו כל חיינו. יש לקנות ביטוח בריאות לילד עם לידתו (עדיפות לביטוח בפרמיה קבועה) ומגיל 3 לרכוש ביטוח סיעודי בפרמיה קבועה ובכך לתת לילד למעשה מתנה לכל חייו, שכן ככל שעולה הגיל עולה גובה הפרמיה באופן משמעותי.


  • ביטוח חיים

ככל שמספר הילדים במשפחה עולה, יש לעדכן את הפוליסה בהתאם ולוודא כי הכיסוי שבחרת יספיק לכלל צרכי המשפחה. הדרך הנכונה ביותר היא לחשב את השנים שנותרו לילדים שלכם עד גיל 18 ואת ההוצאות החודשיות ולפי שני הפרמטרים האלו ניתן יהיה לחשב את סכום הביטוח הרצוי.


כמובן שאנו נעמוד לרשותכם גם ברגעים משמחים אלו ונשמח שתצרו איתנו קשר בכל שינוי שכזה על מנת שנוכל לבחון יחד איתכם את האופציה הטובה והנכונה ביותר עבורכם ועבור משפחתכם.



bottom of page